12. august 2012


Sidde fuldstændig smadret
og skrive om engang fyrværkeriet føg om teltet på stranden
og vi holdt om hinanden indtil vi indså at fyrværkeriet var rettet mod os
at nogle sigtede mod teltet fra afstand
og den styrke der kom til os der
at vi blev så arrige og forelskede
kastede sten efter dem der skød, hujede
kneppede helt sindssygt bagefter
det var om vinteren men ingen frøs
dagen efter beskrev kasper hvordan han hele natten havde drømt om sæler
mig og asbjørn holdt i hånden under soveposen
vi havde den hemmelighed sammen om morgenen: at noget havde gjort os klar over at vi elskede hinanden mere end vi elskede Kasper.
Købte vild meget brød. Frosne fisk som blev ved med at være frosne.
Nogen måtte påtale solopgangen over trætoppene, briste i vellyst.

Siddende her nu. At have været seksten.
Ville ønske menstruationen gik væk,
ville ønske man ikke skulle høre for at være arrogant når man siger at man aldrig vil have børn
jeg vil ikke have børn så fat det
flere ting at martre
jeg har dræbt en killing en gang,
kastet den imod en væg fordi den ikke ville tage imod mit barnebryst

jeg har lyst til at skyde nogen, mig selv eller hele Gentofte
råbe: ved i hvor mange i selv har slået ihjel
det aktiepis
det rige pis

det rige liv
være så nærig
pas på jeg kommer og plyndrer jer
med mine barnebryster som er blevet gigantiske i mellemtiden
jeg har taget sytten kilo på af de nye piller
her har i mig  

3 kommentarer:

  1. Hvis jeg har læst et, så er det her et godt digt. Det er det bedste jeg har læst i et år. Hvis ikke lige jeg var alene, ville jeg læse det højt for nogen. Hvis det stod i en bog, ville jeg tage den. Jeg hepper på det her digt. Jeg vil gerne følge med i det.

    Emil Schlott

    SvarSlet