28. november 2013

okay.

her er noget jeg bliver nødt til at nævne.

igår var der montanaoplæsning. alt var dejligt, jeg var snalret og 100 procent konfus, det rene ingenting og lykkelig for at se mine venner, se min lillebror stå oprejst blandt det ellers siddende publikum. der er noget med den måde han står på, der får ham til at se så evig ud.  *  

jeg læste nogle tekster op som har ligget på denne blog, for denne her blog er nomineret sammen med bogen.  det var også dejligt. så pludselig støver min nakke og mine skuldre, hele mit øvre rygparti, fuldstændig til og jeg blir så træt i knæene.

når nu min blog er nomineret, og hundretusindmilliarderkroners udvalget først voterer i januar, så er alt jeg skriver herinde indtil da principielt potentielt hundretusindkroner værd.

prøv lige at overvej det.

haha = + 100000

haha = - 100000

så er det torsdag = + 100000

så er det torsdag = - 100000

ned med reoler = + 100000

ned med reoler = - 100000

jeg gik så en tur her til formiddag for at tænke over hvordan skulle gribe det an. hvordan jeg skulle turde at skrive bare et enkelt ord her igen indtil januar. jeg har besluttet mig for følgende form for djævleuddrivelse: skriv hej til hver af juriens medlemmer og så må den potte osse være ude, så må jeg igang med de vigtige ting igen.

here goes

karl ove knausgaard:
hej karl ove. fuck fædre, nu skal vi vidre. det tillader jeg mig KUN at sige fordi
1 jeg er munter og fuld af forandringsvilje fordi jeg har tømmermænd
2 mindst halvtreds procent af alt jeg har skrevet handler om at jeg er forelsket i min far som nu tilmed er død så nu er det åbenlyst så meget desto mere håbløst at opnå hans kærlighed, som så, det har jeg tænkt over, måske ville være at han ophørte med at være forelsket i mig. gir det mening, som en tragisk morsom skæbne, man forsøger at forføre sin far for at få ham til at ophøre med at være forelsket i sig, og elske en i stedet??
åh ha ha. fædre. få ting der er sjovere end at ha tømmermænd og tænke på sit forhold til sin far

lilian munk rösing:

hmm. hej lilian. tak for nogle gode anmeldelser gennem tiden. og jeg ELSKER dine profilbilleder på facebook. nogle af FB's bedste. de er så mærkelige og rå. jeg forstår slet ikke stemningen på det nuværende, det med hatten, og der er samtidig noget meget indlysende ved det. 

line knutzon:

hej line. jeg har næsten ingenting at sige her fordi, hvad der ik er cool, jeg har ik fået læst noget af det du har skrevet. tænker på, når jeg kigger på dit navn, at jeg glæder mig til den der bog dig og mette og naja skriver på. det lyder optur. 

tue andersen Nexø:

hej tue. jeg blev super gal, eller snarere såret, over det stod i informationsanmeldelsen, hvad var det nu (se, vigtigere var det så heller ikke), noget med at den sætning 'selv skal jeg snart starte på bordellet igen for vi har ingen penge' at den var for henkastet og tippede balancen. gal fordi at det bare er et andet erfaringsrum, at der findes et erfaringsrum hvor man kan sig den slags konstaterende, fordi prostitution under nogle livsomstændigheder er det indlysende valg. men så ringede jeg til morten som var så sød og sagde: jeg stikker lige ned og henter avisen, og så ringede han op, da han havde læst anmeldelsen og sagde: herregud det skal du da ikke hidse dig op over, ro på, vær nu bare glad i stedet olli. og så var jeg i øvrigt super glad for den tale du holdt i odense. dybt friskt glad.

thomas thurah:

hej thomas. jeg kender dig ik, og heller ik din praksis, så her har jeg heller ik så meget at sige. har lige været inde og kigge din hjemmeside og det hele ser fornuftigt ud :)


SÅ. DET VAR DET. TILBAGE TIL LIVET

her er den næste patient som skal til djævleuddrivelse

 
 
* farvel min ulykkelige bror, skriver ewald, om den bror han netop har kysset farvel og som han aldrig får at se igen, hej du, evigebror, bestandige sten og sukker, er jeg så heldig at kunne skrive.
 
 
 





5 kommentarer:

  1. Du var så fantastisk fin til oplæsning hos Montana. Nu hvor Yahya allerede har fået det halve kongerige, syntes jeg det vil være på sin plads, at du løber med de 100.000

    SvarSlet
  2. tak martin, det føltes nemlig også skide fint at læse op. det er noget skidt med de penge, ellers ku alt jo være alt rigeligt. KH !

    SvarSlet
  3. og fedt at du netop læste blog-tekster! Og når nu du skal til at læse Line K, så synes jeg du skal begynde med Måvens og Peder udgivet på Forlaget Drama - og allerbedst: find en at læse højt for. Yndlingsbeskæftigelse!

    SvarSlet
  4. flyt til Esbjerg og gift dig med mig, plz.

    SvarSlet