23. november 2013

jeg skriver til jer fra oslobåden. højhusene gløder som biller. den gigantiske maskine sætter igang.
møjsomt, kattegat. hedder det det
jeg skriver til jer fra en form for yderlighed. det næsten forsvindende. det søvnige sitrende bær som er mit liv.
snart kommer evigheden og tar mig tilbage, det er den fornemmelse jeg har flimret hos siden min mors død.
alle lysene. jeg tænker dagligt, også nu hvor jeg ser lysene, og med gru på at der blev indsat en teknokratisk regering i italien.
ud på aftenen begynder drømmebillederne.
jeg er af den fulde overbevisning at der inden længe vil opstå egentlige diktaturer i europa. at passagen herfra og dertil vil være næsten gnidningsløs.
man må bevæge sig for at huske.
straks jeg blev alene førte mine ben mig ned til det hotel vi boede på sidst.
jeg græd da jeg så at der i lobbyen, som sidst, stod en skål med dej til at lave vafler af. jeg græd da jeg gik af de små gader, så den store, så nogle mindre igen, jeg græd da jeg så sneen.
fortættet vand, det store slægtskab. william blake der så så meget rent vand for sig i 1700tallet.
regnestykket:
at huske = at elske = at huske = at bedrive selvkritik = at elske = at huske = at handle = husk at bevæge dig
jeg skriver til jer fra oslobåden. malene jørgensen som bor i kabine 10305 skal komme til receptionen nu, anden gang der kaldes på hende. hvorfor efterlyser folk hinanden her?
vi er spærret inde, den store motors stive venner, de næste 17 timer. malene jørgensen, med mindre hun har kastet sig i havet, dukker nok op når hun har arbejdet sig træt.
hesoid, som var bonde og revolutionær og digter, skrev 7hundrede.fk. at hvis der råder retfærdighed i et samfund behøver ingen stå til søs, for så bærer den frodige jord rigelig frugt.
her er ingen steder at sidde, med undtagelse af egen kahyt, hvis ikke man køber sig adgang igennem drikkevarer el. lign. ikke en bænk til den der ikke vil æde.
her er nogle billeder fra de forudgående dage.















 


















sangen










 himlen. mågerne






mågerne




                                           hejhej














   













1 kommentar:

  1. "det søvnige sitrende bær som er mit liv. " - Tak for den sætning!

    SvarSlet