29. november 2013


champangejesus syng for mig og rasmus halling nielsen

 
når vi en dag er væk

 
vil der stadig være sten og glaseret træ

 
og forhåbentlig mandler

 
og en der hedder emily

 
når hun er død

 
og hendes børn er døde

 
champpangejesus syng mig vågen

 
syng

 
min nyre, syng den

 
og de mormødre

 
med svage knæ

 
giv dem garn og gi dem ild

 
og lad de små dyr  

 
og lad os stråle

 
og dem, der har gået længe

 
lad dem hvile

 
syng

 
husets mørtel

  
det barn

 
syng det, syng min elskers røgelse

 
og dem, der har gået for længe og er trætte

 
lad dem hvile

 
og lad pandaen blive fri for at blive fotograferet et øjeblik

 
lad den hvile

 
og lad min mors skulderparti

 
gøre det varme arbejde

 
lad hende vågne til tunge sække

 
slæder

 
korn, linser

 
de store grydeskeer

 
dyp dem i vandbajlen

 
og lad dem suge

 
og mandlerne

 
og de, der har gået længe og er trætte

 
overdrag mine mandler til dem

 
og lad min arbejdende nyre

 
den evige radio

 
lad dem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar