25. oktober 2013

du må få min kasserolle for jeg går
du må få min kasserolle for jeg går
jeg vil ikke mere slave du må få den her som gave
du må få min kasserolle for  jeg går 

du må få min brysteholder for jeg går
der er ingen her der skratter
over mine hængepatter
du må få min brysteholder for jeg går

du må få min nye hotpants for jeg går
jeg vil ikke gå og vrikke
for de brovtne dumme pikke
du må få min nye hotpants for jeg går

du må få min hofteholder for jeg går
for  vi elsker alle former
skider højt på jeres normer
du må få min hofteholder for jeg går

du må få min etplansvilla for jeg går
jeg vil ej opvarte gæster
til jeg dør i herstedvester
du må få min etplansvilla for jeg går

du må få min stemmeseddel for  jeg går
for hos os er alle lige
ingen skal ha mest at sige
du må få min stemmeseddel for jeg går

du må få min carmen-krøller for jeg går
for hos os er alle godter
også uden papilotter
du må få min carmen-krøller for jeg går

du må få min sparepenge for jeg går
for jeg gider ikke vente
for at indkassere rente
du må få min sparepend

du må få min angstneurose for jeg går
der er ingen jeg skal fange
derfor er jeg ikke bange
du må få min angstneurose for jeg går

du må få min restenpiller for jeg går
når vi ikke mere spiller
har vi ikke brug for piller
du må få min restenpiller for jeg går

du må få min ægtemage for jeg går
hvis vi lar ham varme bænke
prøver han måske at tænke
du må få min ægtemage for jeg går

du må få mit sminkeanlæg for jeg går
jeg behøver ikke smøre
bare smøre smøre smøre
du må få mit sminkeanlæg for jeg går

men tro ikke du er sikker når jeg går
nu tar jeg i kvindelejr
for at forberede sejr
men tro ikke du er sikker når jeg går

fra hæftet kvindesange, om denne sang står der: skrevet i bilen på vej hjem fra den første udflugt til femø 22.5.71

bagerst i hæftet er der en brugsanvisning til suppleringer, den lyder sådan her:

Når du bor i København og har en sang 
eller noget andet som skal med her i bogen
så skriver du det på stencil
(rex-Rotary) uden farvebånd
i skrivemaskinen, og passer
på ikke at overskride den stiplede linie mrk. A5
Derefter går du hen i Dronningensgade 14 ml. 18 og 20 og
hjælpes ad med at rulle stencilen på politisk revys dup-
likator. Papir kan købes på stedet. Så klemmer vi huller
i resultatet og klipper den nederste halvdel af papiret
væk. Hvorpå i tager det hele under armen og går ind i
kvindehusets bogcafé med det, så vi alle får chancen
for at få det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar