26. maj 2013

godt det er blevet koldt igen fordi

så kan man læse kirsten thorup igen

og mindes oldemor igen

hun spurgte: har pigen fået menses en dag jeg var ulydig

jeg ved ikke meget om hende andet end at min mormor elsker hende

og hun solgte kuponer til klasselotteriet

man skulle gå fra dør til dør og præsentere de forskellige kuponer

hun havde værdsat at have porcelænssæde på toilettet, det blev klart da det blev udskiftet med et af plastic

og man kan være vred på sig selv mere sagligt i kulden

mere som en snor

eller en glat og behagelig sweater

da vi gik på kastellet

og gåsen snerrede af mig, jeg blev så opstemt

lykønskede alle brudeparrene

tillykke tillykke

så siger andreas: har du fået muld i hoed

det var dengang det var varmt

nu er det honningdage, kølige dage 

strenge teenage gud, elskede

min bror peger på hyacintbusken: det var dem vi plejede at kalde medicinblomster?

aner ikke hvad han snakker om, nikker

kører forkert

manden jeg spør siger: nej, du er på vej mod brønshøj

nå. det var ikke meningen

jeg amøbe

jeg hane. jeg stolte nar

jeg indehaver af denne majestætiske hjerne, denne luksus peugeot

jeg kedelige lampe

fra denne kedelige lampe hørte du det først

teenage gud 

at for dig vil jeg gøre alt

ridde på en våd hest fra amar til et andet sted på amar

så man blir pisse øm i lårene

da gåsen jagtede mig

ved bare det blir det sjoveste der skete denne sommer

måske bør jeg nævne at jeg skriver dette kun for at få lov til at være alene

få blæst i hovedet fra det åbne vindue, for at narre mig selv til at tro at der venter noget sødt

noget dyb marmelade i nat, et hul i jorden, glemme alt  

jeg førstefødte

jeg iagtager. jeg hulihoed far-elsker. mit teenagekongerige.

jeg hulihoed far-elsker.
































1 kommentar:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet