11. februar 2013

her er nogle ting jeg har holdt mig beskæftiget med samtidig med at jeg har haft meget ondt i maven, og samtidig vil de udgøre en konkurrence.

jeg har chattet med den robot der hedder cleverbot, den fungerer sådan her 

den er for det meste kedelig at chatte med, og man bliver selv kedelig af det, her er et uddrag af vores samtale

Cleverbot: Hi adam.

User: Hi.

Cleverbot: How are you?

User: I don't know.

Cleverbot: You don't know how old you are?

User: I do.

Cleverbot: Then how old are you?

User: 25.

Cleverbot: How old am I?

User: I don't know. How old are you?

Cleverbot: 18.

User: For how long have you been 18?

Cleverbot: I don't want to know.

User: Ok.

Cleverbot: Do you like one direction?

User: I have'nt really heard their songs.

Cleverbot: You should look them up.

User: Why?

Cleverbot: Because.

User: Now?

Cleverbot: Yes, now.

User: Why should I take instructions from you?

Cleverbot: Because you love me.

User: Do I?

Cleverbot: Do you?

User: I don't think so.

Cleverbot: Then you do not.

User: Then why should I take instructions from you?

Cleverbot: Because they know almost everything.

User: Who?

Cleverbot: Eliza.

User: Who is Eliza?


 
jeg har læst de her linjer i en digtsamling

du, sande mørtel.

du, megatænkende svale, du som ikke elsker mig


så har jeg været nede for at hende sushi, og mens jeg ventede, læste jeg i berlinskes buisness tillæg, og der fandt jeg en håbløs elendig ejendom til salg, den her:



hvad man skal gøre for at vinde konkurrencen:

1 premien

man skal købe det håbløse elendige hus

så skal man sætte sig der

og chatte med cleverbot indtil man får den til at skrive

du, sande mørtel.

du, megatænkende svale, du som ikke elsker mig

så skal man gætte hvem der har skrevet det i en digtsamling

2 premien

man skal chatte med clevetbot indtil man får den til at skrive

du, sande mørtel.

du, megatænkende svale, du som ikke elsker mig

så skal man gætte hvem der har skrevet det i en digtsamling

3 premien

man skal gætte hvem der har skrevet det i en digtsamling som er udgivet i dansk oversættelse på bebob. den er oversat fra tysk

3 premien er den danske oversættelse af on the road, den udgave fra rosinante, og den dejlige bog, sagde jeg, siger jeg, som vi længe har haft 3 eksemplarer af, og en udgave af skriftserie for ny dansk litteratur #1

1 og 2 premien ved jeg ikke endnu





11 kommentarer:

  1. åh men det er forkert bue.
    oversættelsen fra bebob, der er to digtsamlinger lagt sammen i den. der har vist også været en oversættelse tidligere på brøndum. også af asger snachk. hvis det hjælper lidt.

    SvarSlet
  2. hoho nu har du vundet konkurrencen!
    vil du ha alle nævnte bøger eller udvalgte, kunneske du havde nogle af dem i forvejen. send en adresse

    SvarSlet
  3. hey olivia. sweet med cleverbot. jeg brugte 2 x ~2min + 1 x ~ 10min på at få den til at skrive sætningen. men det virker umuligt. jeg linker ikke her, men jeg har lagt det på min blog.
    kh

    SvarSlet
  4. panic at the disco hahahahaha har de udgivet en sang de seneste ti år. mit hjerte åh hahaha

    SvarSlet
  5. Svar
    1. Jeg kom helt væk fra det igen, men jeg synes ikke rigtig, jeg har fortjent at vinde, når jeg nu først gættede rigtigt i anden omgang... Så jeg lader præmierne gå videre. Hvis du laver en ny quiz, så gætter jeg med igen (og så må jeg lige stramme op og klare den i første hug).

      Slet
  6. Kære Asta

    Jeg ville tage mig ud
    som Cleverbot, men
    den sprøde kækhed
    ejer jeg ikke, som
    du i denne konkurrence.

    Hej Adam, sig mig
    var det dig, eller
    Eva der spiste æblet, eller
    var det jer begge to,
    nu verden udenfor syder.

    Apropos bibelhistorie
    da har præsten rakt
    ud til mig, via elektroniske
    ord, tilbudt mig bibellæsning
    mandage for trehundrede kroner.

    Det kom sig af, tror jeg
    efter et par lange gåture
    gennem Frederiksberg Have
    og Søndermarken med
    Grundtvig og Kierkegaard.

    I stedet tog jeg på rejse
    med google maps, dykkede
    ned på hjørnet af Baunebakkevej
    og Hvidovregade for at se, den
    håbløst elendige ejendom; solgt.


    SvarSlet
  7. Kære Asta,

    Det skete i de dage, at
    Casper udgik fra Vesterbro
    for at søge midlertidigt husly i
    svigerindens og broderens
    lejlighed på Østerbro, da
    de, Eliza og Mads modtog
    befaling om at drage til
    Grønland, for at finde
    Julemanden.

    Der i sit eksil undrede
    Casper sig over præstens
    elektroniske beskeder
    ansigt til ansigt, hvoraf
    den seneste var af et
    meget tankevækkende
    indhold, med tilbud
    om at købe hans sjæl
    for 1500 kr.

    De første dage havde
    Casper tanker, som
    sort sol der var gået
    i opløsning og for
    forvildet rundt i en
    atomar nedsmeltning og
    han søgte adspredelse
    i ’The last of us’ på
    Mads’ Playstation.

    Dagene gik med datoer
    Casper bemærkede dem
    han blev i tvivl om han
    skulle skrive dette;
    han var, som lammet,
    prøvede præsten virkelig
    med list, at franarre
    ham hans sjæl med
    et legat på sølle almisser.

    Endelig den fjerde advent
    Casper satte sig til tasterne,
    forsøgte at samle atomerne
    til den sort sol, der indeholdt
    helheden af det usagte, som
    lå bag præstens intention;
    med disse spadsereture
    invitation til Sankt Hans og
    en tur i biografen..

    Det startede uskyldigt
    Casper var på vej ned i
    Fakta en dag ved lukketid
    da han og præsten gik
    hinanden i møde på Boyesgade;
    de hilste og faldt i snak
    de blev enige om at spadsere
    en eftermiddags tur
    en af de nærmeste dage.

    Den 10. Maj 2020

    -“Hej Casper
    Hyggeligt at mødes i Fakta i går! Skal vi gå en tur på mandag? Fx kl 16.
    Niels.”

    -“Hej Niels, så kom du mig i forkøbet. Jeg vil såvidt umiddelbart sige ja, dog er det at jeg netop mandag er lånt ud til min bror. Og tirsdag har jeg et møde i en skrivegruppe. Onsdag, hvad siger du til det, er det upassende. Men onsdag og frem skulle være uden forhindringer.. mvh c”

    -“Onsdag kl 13 passe mig fint”

    -“aftale, ved din dør på Frederiksberg Alle kl 13?”

    -“Thumbs up.”

    Da dagen rendt op og klokken slog tretten
    Casper stod ved porten, Niels kom ud med
    flad kasket og sorte sko; de hilste og
    spadserede deres tur mens Casper fortalte
    om sin oplevelse af at være overvåget af PET
    at være eneboer i Jylland hos duerne
    om dengang, i Brædstrup svømmehal, han
    blev konfronteret af en mand i saunaen, hvis
    energi udstrålede, han skulle drukne Casper.

    Fortsættelse følger.

    SvarSlet