30. januar 2013


suk

gid jeg hed Torben og havde et lettere liv

så ville jeg have stået fuldstændig gennemkneppet nede i SevenEleven

og undret mig over at jeg hed Torben og det ikke betød en skid hvad jeg hed alligevel

helt vild og det retningsløse ville være så indlysende

at man gik på kul at man ikke var herre i eget hus

og som man kan få lyst til at slikke på et spædbarn fordi det er ganske lille

al den kærlighed man har

oh dear jeg har mistet forstanden

hvis ét til snefnug rammer mig i nakken og smelter ned langs nakken

så knepper jeg fandeme alle jeg ser eller jeg begynder at græde og stopper aldrig igen

har modtaget et lykønskningskort fra en kvinde der hedder Livia som selv fylder hundrede snart

hun tror jeg hedder Livia og fyldte sytten i mandags alt det ønsker hun mig tillykke med

tanti cari auguri di buon natale står der udenpå kortet

hvilken fryd! ingen har deres facts straight! alle har hovedet oppe i røven!

alle har prøvet at være så hede og så hvile lårene mod nogle sten der hele dagen har ligget i skygge, alle har været så vidunerligt små  

1 kommentar: