5. december 2012


et billede af tre unge drenge med mælkeskæg

jeg googler dem, vil ikke vide mere om dem end jeg gør, kun være sikker på at de ikke er døde

nu må man forestille sig at de er i californien

engang en milk boy, nu: foroverbøjet på et bibliotek

en blomstret skjorte, hans sind kan man ikke få indtryk af på afstand

fingre mod mahoni

og min mormors chatol der smeltede, bare på grund af nærhed til vinduet, så det nu efter reperationen, må være overdækket af et stort lagen i sommermånederne

så man nu, hvergang man vil hive en skuffe ud må fjerne et lagen

engang en milk boy, nu: en kattepote mod et nøgent lår

og kaktusen der vokser hurtigere efter jeg stillede den i vindueskarmen

et vindue at hvile sin kind mod, meget køligt

tak, fra en tidligere milk boy, slikker mælk fra de små hår på overlæben

nu der var næsten tyst i svømmehallen

ingen i fitnesscenteret

det er lyden af operationstuer, en ophøjet saglighed

de få der var, i det store bassin, de stod som underlige vandfrugter,

thank you milk boy for making my life so qiuet and pleasent yesterday,

hvor mine bryster, jeg lå og undersøgte dem for knuder

indtil jeg blev helt hvid af kedsomhed og lavede popcorn og nudler

stod og kiggede på vandet i gryden som om det var noget alvorligt

det var som om jeg ikke fandtes, eller som om det eneste der er tilbage af mig er sådan en alvorsfuld førthed

1 kommentar: