10. marts 2013

uh maje maje koldt? tror vores underbo er udenbys, for vores gulve, man går på is, og derfor er vi blevet dovne på en måde. cyklede ikke som planlagt ud for at plukke en blomst og tørre den og sende den til en mand der nu IGEN lider af voldsom hovedpine. stakkel. så

jeg genså noget x factor US

det er storslået at se britney debutere som dommer. man ser hende lige inden hun træder ind foran publikum, hun hæver armerne for at kunne møde jublen sådan.
hvis man forbinder til sine højtalere og skruer helt op, det er en afsindig lyd, en sølle støj, en slem slem dejlig morgen, helt visionær

tænker: må se at få læst op på noget italiensk litteraturhistorie, så læste i et udvalg af ungerettis samlede digte, man kunne opsummere udvalget sådan her, mine notater som stort set bare er hans linjer:



dette intet af uudtømmelig hemmelighed

hjertet har ødslet ildfluer
jeg har stavet mig frem
fra grønt til grønt

jeg bærer ensom og nøgen
uden mirakel
min sjæl

det klare vidunder fra en vild gæring

den uendelige tid bruger mig som en raslen

smertefuld opvågning
blåde, søstre blade

åh ungdom, høje himmel
åh nat

lys der bliver uroligt i det ubekymrede græs

kærlighed, lysende helbred

død du tørre flod

erindringsløse søster

kys mig

jeg vil være uskyldig
jeg vil ikke længere tænke eller være god

så ved aftentid hvilede jeg i det ensformige græs

og jeg fandt behag

MOR,
når først gud har tilgivet mig vil du få lyst til at se mig

rallen af skove, denne hånd

(til gud)
mennesket, afsindigt, unddrager sig
din rene passion

og jeg taler, arbejder

og træerne og natten bevæger sig ikke mere
nogens senge, dyrenes senge, bevæger sig lidt                 

for altid


---------------

keder mig lidt nu. nej meget. lidt. overvejer bare at gå i seng men sover elendigt for tiden. dvs. sover stort set ikke, jeg vågner konstant og begynder hver gang forfra med simpelthen ikke at fatte hvor jeg er og så når jeg kommer i tanke om hvor jeg er bliver jeg så åndssvagt trist. som en trist trist abe...? nej, min skæbne er ikke så streng som den gennemsnitslige abe, grunden til at jeg tænker på det er fordi jeg var i zoo for første gang i hundrede år i sommers, og gorillaerne eller også var de orangotangerne, hver gang de fik øje på tilskuerne så holdt de sig for øjnene.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar