17. august 2012

fredagssang

Den ømme jord når man ikke vil sove
jeg har 24 år i mig og de er alle sammen bedrøvede og windy
husker en der hed Mayas ansigt
det må have været i mit fjortende og femtende år at denne prægning begyndte: Mayas brede ansigt
hun havde en t-shirt med en påtrykt fjer
er det ikke mærkeligt, siden da hver gang jeg ser er bredt ansigt tænker jeg: det er ligesom Mayas


alle systemer kan get lost, pludselig står man bare med en gul blomst fuldstændig rystet over at se den


jeg vil komme med et råd

prøv at spør din hånd hvordan det er holde om noget du kender godt

sjippetorvets håndtag, en fedtet pik, hente salt og peber, nulre et blad, stryge en kat over ryggen, presse en bums eller rive en blomst op med rod: svub

det er så meget vigtigere end alt det nogen påstår man kan huske:

danskhed og alt det andet pis,

der er jo ingen der ægte kan huske en ridder


jeg vil ikke skinne i mit eget lig længere
jeg vil ikke være en ensom gud

vi vil ikke skinne i vores egne lig længere, det skulle jeg hilse at sige også fra dyrene hvis jeg forstår dem korrekt

godnat / godnat 

1 kommentar:

  1. nu er det godt nok lørdag og formiddag, men tak for den! I like!

    SvarSlet