22. august 2012

et forslag


Jeg er så rasende over hvordan det hele er, at de ofte stressede og ulykkelige skal betale med selvrespekt og liv og krop for at nogle respektløse magtfolk skal holde en grim fest. Jeg har tænkt som en sindssyg over hvad jeg med mine begrænsninger kan gøre, for at hjælpe nogen, der måske som jeg selv føler sig afmægtige og frarøvet autoritet over sig selv. Nogen gange er jeg sanseløst bange, men andre gange kan jeg skrive. Det hjælper helt vildt. Det er også potentielt et job blandt de få som i nogen grad kan rumme at ens evner er fuldstændigt uforudsigelige, at ens humør svinger som ind i helvede, at man klær sig grimt, ikke orker at gå i bad i flere uger, er dårlig til grammatik, ikke kan finde ud af at stave, græder hele tiden, har misbrugsproblemer, man behøver heller ikke have været i stand til at tage en uddanelse, man behøver ikke ikke være vildt fed, vildt skæv på angstmedicin osv., man behøver ikke være ung eller gammel. Principielt.

Jeg tror at talentbegrebet er det vildeste humbug, at hvem som helst kan skrive væsentlige bøger, det eneste der skal til er at man er ærlig, at man taler udfra sin egen krop og sit eget liv, der hvor man selv er i relation til de andre, ikke henfalder til det ulykkelige generelle, og at man er en del af et kærligt miljø der sammen har et ønske om at holde hinanden fast på det.

Derfor vil jeg gerne, hvis nogen har lyst, opstarte en skrivegruppe der vil løbe i et halvt år og hvor vi læser hinanden tekster en gang om ugen. Eneste kriterium for at kunne ansøge er at man er bange for at gå fuldstændig på røven. Jeg kan klart nok ikke garantere at man efterfølgende har et manuskript som nogen vil udgive og udsigt til på sigt en måde at forsøge sig fattigt men fint på. Men jeg kan garantere at jeg håber på at det kan være en hjælp på en eller anden måde.

Man behøver ikke have skrevet noget før, og det er oplagt at man kan tilmelde sig lisså meget af nød og almen desperation eller ensomhed som af lyst. Bare man har tænkt sig at komme.

Vi kan nok ikke være flere end ti . Hvis nogen tilmelder sig må vi snakke sammen om hvordan vi gør det mere nøjagtigt så alle kan føle sig velkomne.

Jeg er skide meget i tvivl om det er en god ide eller ikke, men alle ønsker er helt ude i i det yderste hudlag, så det må tvivlen vel også godt være.

Mange gode hilsnen

Asta Olivia Nordenhof   


13 kommentarer:

  1. Jeg vil også gerne. Og jeg er bange, fordi blogspot ikke vil godtage, at jeg ikke er en robot.

    SvarSlet
  2. fedt. skrev lige nogen forvirrede kommentarer fordi jeg blev i tvivl om hvor mange vi kunne være. jeg tænker måske man alligevel skulle være 10, det kunne man nok godt finde ud af. ja, det ville helt sikkert være fint. ti. ok, jeg er lidt fjumsk så nu skriver jeg først imorgen igen. god nat.

    SvarSlet
  3. Kære Asta Olivia

    Jeg er bogstaveligt kvalt,når jeg ikke skriver. selvom det er kun få dryp jeg kommer med så lever jeg af det.(uden penge selvfølgelig) Jeg går ind for tanken om at dele.Intet sker i enerum. Jeg har altid undret mig over i skolesystemet at der var nogen der altid dækkede over deres tegninger. Ingen måtte se dem. Jeg går ind for multiskriveenergi og være forpligtet til at skrive. Derfor vil jeg gerne være med i din skrivegruppe.

    Godmorgen Asta Olivia!

    SvarSlet
  4. Lige en iagttagelse til. Jeg har engang holdt Nytår med et barn der gik langt væk fra alle andre, fordi ingen måtte se hans fyrværkeri!!!!!

    SvarSlet
  5. jeg vil også gerne prøve.

    SvarSlet
  6. Hej!
    Er det for sent at være med? Må jeg skrive på svensk?
    Olivia B

    SvarSlet
    Svar
    1. Skal måske uddybe min besked lidt... Jeg heder også Olivia, som du kan se. Har endelig fået brudt en tre år lang skrivekrampe, har ikke formået at sætte en bogstav på papir i så lang tid at når nu det endelig sker, er det som at jeg egentlig ikke selv tror på det. Men det bliver altså til hele meninger nu, og er mest kendetegnet af vrede og en slags sitren over at ryste orden ud. Det ville betyde meget for mig at dele mine tekster, og læse andres. Læser din blog ofte, og vil rigtig gerne være med i den lille skrivegruppe.
      /Olivia B (som altså ikke heder Moa)

      Slet
  7. jeg vil også gjerne. om det ikke er for sent og om jeg må skrive på norsk.

    SvarSlet
  8. det er ikke for sent at tilmelde sig til noget, overhoed, men nu er jeg i den situation at jeg ikke kan få nogen penge her, og så må jeg flytte til min mormor i italien, men jeg har tænkt på, kunne man forestille sig noget over nettet, om det måske ku la sig gøre, så jeg prøver at samle mail ind, vil I ikke skrive en mail til mig, med jeres mail, jeg har villet skrive en mail ud længe, om om nogen har nogle ideer til om man kunne gøre noget over nettet, ellers skulle man holde en uge i italien, intensiv fis, men det er jo så krævende for alle, og kræver penge og lort, vil i ikke skrive jeres mail, som sagt, i en mail til mig Olivia@nordenhof.dk, så skriver jeg en mail ud til alle der har tilmeldt sig, så kan det være nogen har ideer? kh Olivia

    SvarSlet
  9. Hej Olivia (og alle andre)
    Jeg vil gerne være med, hvis klubben altså stadig eksisterer. Ellers vil jeg ikke.
    Anyway. Jeg synes du har en dejlig blog, så dejlig, at jeg selv er gået i gang med min. I går. Der er allerede meget på den da jeg er en smule manisk lige nu så i må gerne komme indenfor hvis i gider. Ellers skal i ikke. Kram


    . herfra

    Nå ja den hedder bipolarlorteblog :-=)

    SvarSlet