19. juli 2013

hej helene

følgende er hvad vi skal beskæftige os med i dag

forestil dig, inden jeg introducerer dig for punkterne, hvordan jeg ser ud

jeg har taget mine briller på

den uformelige sweater jeg købte i h og m inden jeg i sin tid skulle af sted til holstebro

jeg ligner en høne i ansigtet. godt

første punkt

hvori jeg redegør for de hændelser der lå til grund for at jeg ikke skrev til dig i går

andet punkt

hvori du modtager din gave

tredje punkt

hvori vi tager en tur ned af memory lane og ender i kongens have hvor du svigter mig, hvor du fortæller løgne. hvor du medbringer den forræderiske hvidvin så jeg tror at vi skal more os

fjerde punkt

hvori jeg tilgiver dig meget let fordi alt det om kongens have er opspind

hvori jeg forestiller mig hvad du laver nu

om du har brodeux velour bukser på

om de skarver

om dine lår med en fagterm kunne siges at være: røde og irriterede

om du er trist og hvis du er, hvori jeg vil bønfalde dig om ikke at være det

hvori jeg vil fortryde alt jeg siger undtagen dette: elskede helene, bliv ved

hvori følgende minde vil optræde og blive et sært kræftfelt:

du slæber på en tung stol ude omkring mågevej, ca. 2004

din ulyst til at slæbe på den tunge stol er stor

senere spiser vi pizza. neutrale. ingen lyst eller ulyst

forestil dig endnu engang hvordan jeg ser ud

jeg ligner en høne i hovedet

hændelserne der lå til grund for at jeg ikke skrev:

det startede med at jeg bar på to tunge poser

jeg var meget udmattet

jeg bar dem igennem forskellige kvarterer

jeg passerede en dreng med spinkle ankler

han sæbede en taxa ind  

det startede faktisk inden da

nogle venner gav mig mine gule handsker tilbage 

de havde ligget i NV et halvt år

poserne skær mod håndfladerne, så jeg tager de gule handsker på

iført gule handsker

poserne er tunge

en dreng med spinkle ankler han sæber en taxa ind

det er en lun aften men det blæser lidt

jeg kommer gående

drengen har blide øjne og alvorlige

jeg elsker ham meget højt og fortsætter videre

ankommer til en mørk lejlighed

den ånder, men ikke mere end før jeg ankom

trægulvene ånder

træbordet ånder

elkedlen: udmattet, langsom

dynen: sval

så vågner jeg

elkedlen: udmattet

spinoza: all bodies are either in motion or at rest

sandt

spinoza: each single body can move at varying speed

sandt

jeg er sløv af vin nu

sandt

dvs der er gået noget tid siden opvågningsscenen, smerterne

sandt

hvad ellers

så en mageløs lilla blomst

så et sindssygt menneske, så et til, så et til

nu må det være på tide du får din gave

det eneste er:

du får den ikke alligevel

det skyldes at jeg er så træt nu og må sove

jeg var allerede vildt træt da jeg begyndte, så det blev et ynkeligt elendigt brev

jeg mener: ikke nok kærlighed, ikke tydelig nok træthed, ikke tilstrækkelig hengivelse

2 kommentarer:

  1. tak mary! åh engang kommer du vel til københavn igen, gad så godt se dig i levende live!

    SvarSlet