8. juni 2013

giver vildt god mening at læse sommeren 80, duras, i forhold til det krav der indimellem bliver stillet til folkelige protestbevægelser, at de skal have et modsvar, eller et regelsæt klar som kan erstatte det nuværende regelsæt, fx som en måde at bagatalisere protesterne i istanbul nu, i forhold til at tænke over hvad det er for et krav at stille, og som forsvar for det jeg så lige nu så kalder et diffust nej, eller det langtrukne nej. det tænkte jeg på, nu 2 tredje dele igennem bogen.   


3 kommentarer:

  1. Det gode ved gode bøger er at de bl.a. sætter tanker igang. Det gode ved rigtig gode bøger indebærer desværre, at man aldrig får læst tilbundsgående færdigt, fordi hver sætning i bogen sætter sætninger igang i ens eget hoved. Men det er en pris man gladeligt accepterer, når resultatet f.eks. er en så suveræn syvliniers guldklump, som din ovenstående. Det ser rigtig godt ud med minuskel-konsekvens, men er der andre grunde end de rent æstetiske, til at skrive alt - undtagen dit navn - med småt?

    SvarSlet
  2. nej erik, det er der faktisk ikke. ikke en god forklaring på at mit navn står med stort andre end dem jeg måtte ha haft dengang jeg oprettede bloggen, og jeg husker dem ikke længere. jeg tænker også tit på at ændre bloggens titel, men så tænker jeg: lad være, pyt. de små bogstaver skyldes at jeg ikke kan li store begyndelsesbogstaver, jeg har kun anelser om hvorfor, ikke nogen vildt færdig grund på stående fod.

    SvarSlet
  3. Jeg bryder mig heller ikke om vildt færdige grunde, så det er helt OK med mig. Det jeg havde en anelse om, var at dine blog-indlæg kan læses som optegnelser eller fragmenter med åben for- og bagkant; som del af det samlede work in progress; brikker i et puslespil med foranderligt motiv. Men den 7-liners dér er jo vitterligt et rytmisk stenhårdt vellykket digt i sig selv.

    SvarSlet