18. april 2013

mens vi venter på albert skal komme så vi kan komme ud og få kaffe

vil jeg skrive en suite 

som skal hedde 

mens vi venter på albert!  


oh røv 

som en måne 

og hvis jeg er blid nok 

og hvis jeg ikke er: stadig en måne 



tusinde tusinde tak for at være så mærkelig at se på


en mand reder sit hår, på italiensk: pettinarsi 

temmelig kedeligt og indlysende 

men opsigtsvækkende med druen som er rød og glansfuld

og minder om at manden senere vil køre fra horsens til en anden by på sin scooter


men om han ankom: næ! han kørte i grøften


dejligt dejligt med det våde græs 

der ligger min elsked 


og vi mindes: 

hvordan det første hulihoved kom sig af han løb direkte ind i en hyacintbusk
og det næste af han kørte på havetraktor ned i et vandløb 
og det tredje altså nu hvor han er væltet på scooter


og nu har din far også knækket to fingre fordi han sku løfte en sten! 

venter på at få lov at grine af det indtil din egen latter gir mig lov 

suk. kom nu albert 

hvor længe skal vi vente 

tænk på os som en frugt så vil du måske skynde dig mere

et bær og et til bær

en pær' og en til pær' 

skynd dig det hele rådner af varmen 

vores muskler blir til idioter 

røv røv kom nu 











1 kommentar: