27. februar 2019

Først efter mange år som psykiatrisk patient - tæt medicineret, på et tidspunkt tog jeg dagligt et antipsykotisk middel, et antidepressivt, flere gange dagligt akut beroligende medicin og dertil sovepiller, jeg var ofte ind og ud af psykiatriske afdelinger - besluttede jeg at jeg havde krav på hjælp selvom:
1) jeg ville ikke længere indtage psykofarmica
2) jeg ville ikke længere acceptere at føle mig misforstået, underlegen og grundliggende uvæsentlig i kontakten med behandlingssystemet. Jeg ville have ret til at have oplevelser, følelser og ideer som er i konflikt med konsensus om hvad der er fornuftigt og sundt og godt og normalt. Jeg ville ikke være med til at skulle kureres for ting, jeg ikke selv opfattede som syge eller forkerte. Til gengæld ville jeg gerne have hjælp til at blive bedre til at håndtere de ting, der efter min egen opfattelse forhindrede mig i det, jeg helst ville, nemlig frigive kræfter til beskæftige mig med alt det andet end min egen fordummende angst, frigive kræfter til at give.
Jeg sorterede mine 'symptomer' (jeg er diagnosticeret med skizotypi) efter de to overordnede kategorier 'vil/vil ikke at min behandling skal fokusere på dem' og lavede et skema til min daværende kontaktperson i psykiatrien.
Hun var meget åben og lyttende, hun var den første til at tage seriøst at jeg sagde at jeg ikke ønskede mere medicin. Det var dels hendes indstilling der gav mig modet til at lave skemaerne. Dels skyldtes mit mod at jeg på det tidspunkt havde gået på forfatterskolen og udgivet en bog og opdaget at der var mange voksne mennesker der tog mig seriøst og ville diskutere mine ideer med mig uden at patologisere dem, og så havde jeg også fået nogle venner og en omgangskreds hvor jeg ikke altid følte mig forkert. Jeg havde altså en vis mængde selvtillid, og var også mindre end før dybt afhængig af systemets omsorg og accept, jeg havde ikke som tidligere grund til at frygte repressalier fordi min økonomi ikke som før var afhængig af lægens vurdering af min sygdomsgrad og ikke mindst behandlingvillighed.
Jeg nævner de ting, fordi det ikke er alle psykiatriske patienter der er så heldige, sideløbende med deres behandling, at opleve at blive taget alvorligt som tænkende og følende mennesker og ikke kun som en slags beholder for en mængde forkerte ideer og følelser som skal justeres væk. Og heller ikke som er så heldige at få en økonomi som ikke er hængt op deres kontakt med lægen. Man har meget at frygte, når man i alvorlig grad lider og i alvorlig grad er afhængig af den hjælp der tilbydes og doseres.
Alligevel deler jeg nu de skemaer jeg lavede i sin tid (nu har jeg sat dem fint op med blå firkanter så de næsten ligner noget fra et hospital) i det håb at de måske kan tjene som inspiration og opmuntring for andre, der også føler sig misforstået og i konflikt med det system, der egentlig skulle være til for at hjælpe dem. Ingen burde behøve at føle sig set ned på og fremmedgjort for at få lov at få hjælp.





8 kommentarer:

  1. Jeg har i 10 år døjet med depression i svigende grad, fra psykotisk depression til dystymi. Har on off været medicineret men valgte fra efter nogle år, fordi jeg kom til konklusionen, at mine tanker og tankegang er anderledes, de er ikke typiske eller betragtes som normale, men de er ikke nødvendigvis patologiske eller behandlingskrævende. Det har været enormt besværligt, især arbejdsmæssigt og socialt. Nogle aspekter i mit arbejdsliv gør det, at jeg har behov for akut medicinering (især beroligende), ikke fordi jeg er syg som sådan, men fordi jeg fungerer ikke på den samme ´typiske´ måde som de fleste, og således ikke bliver accepteret i DERES verden. Andre kan køre i 12 timer på arbejde uden problemer, jeg kan ikke. Andre har ingen problemer hvis de skal snakke på telefon, mig, det koster mig en halv times forberedelse eller et panik anfald i elevatoren. Andre tænker forbigående om døden en gang i mellem, jeg vågner op og går i seng hver dag med tanken. Linjen mellem sygdom og helbred i psykiatri er så tynd og så subjektiv. Det er fint hvis vi får lov til at fikse det, som vi synes koster os alt for meget, men vi skal ikke lade andre bestemme, hvordan vi skal være, hvordan vi skal tænke.

    SvarSlet
  2. Hej Alle, jeg hedder Safa El Sadat, jeg er gift i 20 år med min mand, og vi har to søn, ældre en 16 og yngre er 11 år. Min mand elskede mig meget, men det kom til et tidspunkt, da han var involveret i affære med en kvinde, som er hendes kollega. Jeg har aldrig forestillet mig det, men på en eller anden måde ændrede hans holdning til mig og børn, hans sene kommer fra arbejde fik mig til at tænke over sagen. Selv på mit 20 års bryllupsdag i marts holder jeg mig væk fra sex som vi lover at gøre det på brylluppet årsdagen, 15 dage før bryllupsdagen meddelte han ja, at han havde sex med sin kollega. Han bragte hende i min seng, da jeg var ude for arbejde, det betyder, at mine følelser var fuldstændig værdiløse for ham. Min mentale tilstand er fuld af smerte, jeg tror jeg ikke kan glemme og genvinde smerten. Denne kvinde var i fuld kontrol med hende og jeg ville aldrig gøre det med vold, hun vil vinde over mig, da hun er skilt, hun sagde, hun var jaloux over vores forhold, og hun vil ødelægge mig ved at tage min mand. Jeg var nødt til at diskutere det med en ven, der bad mig om at finde en god stavekaster, først og fremmest troede jeg aldrig på denne Cast stavemåde, men jeg må prøve det, indtil jeg kom på tværs af PROPHET NOSA UGO email på internettet om hvordan han har hjulpet så mange mennesker til at få deres ex-tilbage og hjælpe med at rette forholdet og gøre folk lykkelige i deres forhold og nogle andre historier om åndelig sygdom og mere, jeg forklarede min situation for ham, og han hjalp mig med at udføre nogle bønner, nogle urter og rødder og et lille offer, som jeg gjorde, og inden for 7 dage kom han tilbage for at undskylde, og det var bare et mirakel for mig. Er glad i dag, at han hjalp mig, og jeg kan stolt sige, at min mand er nu hos mig igen og han er nu forelsket i mig som aldrig før.
    Har du brug for hjælp i dit forhold som at komme tilbage til din mand, kone, kæreste, kæreste, vindende lotterier, urtemedicin for sygdom, HIV, STD'er, Astma, Arthritis, Fybroid, Stroke eller enhver form for sygdom, åndeligt problem , Jobpromotion, seere, der læser mit indlæg, der har brug for hjælp til eventuelle livsudfordringer, skal kontakte PROPHET NOSA UGO, og du vil være glad for, at du gjorde det.

    Email: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040
                            +17207992813

    SvarSlet
  3. Den, der læser dette vidnesbyrd i dag, skulle fejre med mig og min familie, fordi det hele startede som en vittighed for nogle mennesker, og andre sagde, at det var umuligt. Jeg hedder Jacob Schultz og kommer fra Tivoli, men jeg flytter til Belgien med min kone. Jeg er heldigvis gift med to børn og en smuk kone. Der skete noget forfærdeligt med min familie, jeg mistede mit job, og min kone forlod mit hus, fordi jeg ikke kunne tage godt af mig selv og familien. hende og mine børn på det bestemte tidspunkt. Det lykkedes mig i ni år, ingen kone at støtte mig til at passe godt på børnene. Jeg prøver at sende en testmeddelelse til min kone, men hun forhindrer mig i at tale med hende. Jeg prøver at tale med hendes ven og hendes familie, men jeg ved stadig, at nogen kunne hjælpe mig, og jeg har sendt anmodningen senere til så mange virksomheder, men stadig Ring ikke til mig, indtil en trofast dag kommer, som jeg aldrig vil glemme i mit liv . Da jeg mødte en gammel ven af ​​mig, som jeg forklarede alle mine vanskeligheder, og han fortalte mig om en god mand, der hjalp ham med at få et godt job hos Coca cola-selskabet, og han fortalte mig, at det var en caster-charme, men jeg er en person, der aldrig tror på fortryllelse, men jeg besluttede at prøve det, og jeg kontaktede ham via doctorosagiede75@gmail.com. Han instruerede mig og viste mig, hvad jeg skulle gøre i disse tre dage efter lanceringen af ​​trylleformularen. Jeg fulgte alle instruktionerne og gjorde, hvad han bad mig om at gøre godt. Drosagiede sørg for, at alt gik godt, og min kone ville se mig igen efter det vidunderlige arbejde Drosagiede. Min kone ringer til mig med et ukendt nummer og undskyldte, og hun fortalte mig, at hun virkelig savner mig og vores børn og min kone kommer hjem. Og efter to dage kaldes et firma, som jeg har sendt mit takkebrev, nu er jeg den eksemplariske virksomhedschef her i USA. Jeg anbefaler, at hvis du har problemer med at komme tilbage din eks eller helbrede dig for sygdomme som hiv og kræft, så send en besked til denne e-mail: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 og du får det bedste resultat. Tag ting for givet, og det vil blive taget væk fra dig. Jeg ønsker dig det bedste.

    SvarSlet
  4. Hej, jeg hedder "Inger Pedersen" Jeg er fra Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oscar. Ting begyndte at blive grimt, og vi havde kampe og argumenter næsten hver gang på grund af min manglende evne til at føde ham et barn. Min mand pludselig begyndte at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. Han begyndte at have anliggender med andre kvinder uden for at overveje, hvordan jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Oscar var min bedste ven, min soulmate, min Superhelt og min hjerteslag, men han ser ikke længere noget godt i mig. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og efterlod intet valg ... Han holdt specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede han til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt. hvad et vidunderligt mirakel Baba Egbe gjorde for mig og min familie. Den gode nyhed er Oscar, og jeg er nu tilbage sammen og lever lykkeligt, og vi er blevet velsignet med tre børn, to drenge og en dejlig pige efter 9 år med barnløshed. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hurtig hjælp af enhver art, kontakt Baba Egbe nu via hans e-mail: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818

    SvarSlet
  5. Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, skal du kontakte doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og også kontakte doktor Zuzu på Viber via +2347013499818

    SvarSlet
  6. JEG KAN IKKE UDTRYKKE MINE LYKKE
    Jeg føler mig meget glad for at fortælle dette vidunderlige vidnesbyrd om, at min mand forlod mig og hans børn i årevis. Jeg har gennemgået en masse smerter, jeg gjorde alt, hvad jeg kunne for at få ham tilbage til mig og hans børn, men intet fungerer. det var virkelig en stressende periode for mig, fordi smerterne i mit hjerte var uudholdelige for mig. Et stort mirakel sker i mit ægteskab, når nogen anbefalede mig at dr. Goko, og jeg afslørede problemet i mit ægteskab med ham, han sagde, at jeg ikke skulle bekymre mig om, at han ville få min mand til at vende tilbage til mig. Jeg føler mig lidt lettet, da jeg hørte det fra ham, og han sagde, at jeg vil modtage et opkald fra min mand, og han kaldte appellerende til, at han vil have os til at komme sammen igen med så meget kærlighed og omsorg. Jeg var så forbløffet, men jeg tror aldrig på mirakel først, før det skete i mit ægteskab, men nu har det bare hjulpet mig, og jeg er så glad for, at jeg tog chancerne for at kontakte ham, hvilket var heldig at få løsningen på mit ægteskab problem. Jeg er overvældet af den vidunderlige løsning, han gjorde i mit ægteskab. her hans Dr. Goko-kontakt, hvis du anmoder om løsning i dit ægteskabsproblem og andre udfordringer. Dr.gokosspiritualcaster@gmail.com og whatssap ham +2348056398964

    SvarSlet
  7. Mit liv blev ødelagt, da min mand sendte mig pakning, efter 13 år har vi været sammen. Jeg var vild og hjælpeløs efter at have prøvet så mange måder at få min mand tilbage til mig. En dag på arbejde blev jeg distraheret uden at vide, at min chef ringede til mig, så han sad og spurgte mig, hvad det drejede sig om, jeg fortalte ham, og han smilede og sagde, at det ikke var noget problem. Jeg forstod aldrig, hvad han mente med, det var ikke noget problem at få min mand tilbage, han sagde, at han brugte en besværgelse for at få sin kone tilbage, da hun forlod ham til en anden mand, og nu er de sammen indtil dato, og oprindeligt var jeg chokeret over at høre noget fra min chef. Han gav mig en e-mail-adresse på DR ODION, som hjalp ham med at få sin kone tilbage, jeg troede aldrig, at dette ville fungere, men jeg havde ikke noget valg at komme i kontakt med de ordsprog, at jeg bliver færdig, og han bad om mine oplysninger og at min mand var i stand til at foreslå at fortryde ham, og jeg sendte ham detaljerne, men efter to dage ringede min mor til mig, at min mand bad om, at han ville have mig tilbage, jeg troede aldrig, for det var bare en drøm, og jeg måtte skynde mig til min mors sted og til min største overraskelse knælede min mand og bønfaldt mig om tilgivelse for, at han vil have mig og barnet hjem, da jeg gav DR ODION en samtale om pludselig ændring af min mand, og han gjorde det klart for mig, at min mand vil elske mig indtil verdens ende, at han aldrig vil forlade en anden kvinde. Nu er jeg og min mand sammen igen og begyndte at lave sjove ting, som han ikke har gjort før, han gør mig glad og gør hvad det skal gøre som en mand uden at narre. Hvis du har brug for hjælp af enhver art, bedes du kontakte DR ODION for at få hjælp. Hans e-mail er (drodion60@yandex.com) eller ring til +2349060503921 ELLER også på WhatsApp.

    SvarSlet
  8. Mit liv blev ødelagt, da min mand sendte mig pakning, efter 13 år har vi været sammen. Jeg var vild og hjælpeløs efter at have prøvet så mange måder at få min mand tilbage til mig. En dag på arbejde blev jeg distraheret uden at vide, at min chef ringede til mig, så han sad og spurgte mig, hvad det drejede sig om, jeg fortalte ham, og han smilede og sagde, at det ikke var noget problem. Jeg forstod aldrig, hvad han mente med, det var ikke noget problem at få min mand tilbage, han sagde, at han brugte en besværgelse for at få sin kone tilbage, da hun forlod ham til en anden mand, og nu er de sammen indtil dato, og oprindeligt var jeg chokeret over at høre noget fra min chef. Han gav mig en e-mail-adresse på DR ODION, som hjalp ham med at få sin kone tilbage, jeg troede aldrig, at dette ville fungere, men jeg havde ikke noget valg at komme i kontakt med de ordsprog, at jeg bliver færdig, og han bad om mine oplysninger og at min mand var i stand til at foreslå at fortryde ham, og jeg sendte ham detaljerne, men efter to dage ringede min mor til mig, at min mand bad om, at han ville have mig tilbage, jeg troede aldrig, for det var bare en drøm, og jeg måtte skynde mig til min mors sted og til min største overraskelse knælede min mand og bønfaldt mig om tilgivelse for, at han vil have mig og barnet hjem, da jeg gav DR ODION en samtale om pludselig ændring af min mand, og han gjorde det klart for mig, at min mand vil elske mig indtil verdens ende, at han aldrig vil forlade en anden kvinde. Nu er jeg og min mand sammen igen og begyndte at lave sjove ting, som han ikke har gjort før, han gør mig glad og gør hvad det skal gøre som en mand uden at narre. Hvis du har brug for hjælp af enhver art, bedes du kontakte DR ODION for at få hjælp. Hans e-mail er (drodion60@yandex.com) eller ring til +2349060503921 ELLER også på WhatsApp.

    SvarSlet