11. juli 2011

FARS DAGBOG PT. 2

Batteri til elektra 35


30/10 Assekrem 2917 m.

I går → høj feber.

Martins lille hånd på min pande var for kvindagtig, besnærende, løgnerisk. Jeg tror han blev såret da jeg bad ham om at holde op med at røre ved mig. Jeg så ham trække skuldrene frem så fordybningen mellem hals og krageben blev større. Hvis han i stedet for at ligge hånden på min pande havde vendt den om og strakt den frem foran sig så den udgjorde en skål, skulle jeg gerne, have skænket min sidste øl for ham. Martin er dog, trods hans rigmandssønsnøkker (han tætte hår, spidserne bleget i solen), min bedste ven på denne tur.

Vi fik et fedt tip om hvor man kunne finde hulemalerier i hoggarbjergene. Pascal tilbød mig at blive ved lejren pga af min feber, men jeg ville med.
malerierne forestille fugle og boliger, smukke, der var noget nænsomt ved det hele, vi havde alle fire lagt os ned på stenene, noget ømt, at opfatte fuglen som rig.

Jeg tænkte på Jessica. Hvis hun havde elsket mig havde jeg ikke haft disse onde smerter.



Niamey 21/11 – 76

Oasen midt i ørkenen, dadler, stilhed, hommes bleus. Moskeen i Agadez, uden minerater, ligner et fort. Nu Niamey. Vi bor privat, hos nogle flinke mennesker, midt i byen. Abdul blev syg her forleden, mavesmerter! Hans venner hentede byens heksedoktor, en myndig, ældre herre. Det foregik her på husets veranda. Heksedoktoren var udstyret med to kohærer og en kniv og en træskål. Først placerede han de to kohærer på ryggen af Abdul, sugede luften ud af dem så de sad fast, samtidigt messede han nogle magiske formler, så tog han kniven og skar to, det forekom mig, helt lige lange snit imellem de to kohærer, blodet lod han dryppe ned i trækaret. Med det var renselsen forbi.


En liste over hvor min elskede opholder sig:

Tommy: Rom
Hanne: Tunis
Henning: Tunis (med Hanne)
Jessica: Paris? Amsterdam?
Mor: Amager
Kat: måske stocholm?
Rose: London
Tine: Marsala
Fanny: Fanny er sikkert i London med Tom

Fanny elsker jeg mindst for der er længst til London + hun var meget ubetænksom og grovhændet en dag hun forsøgte at forføre mig hvor jeg havde feber.


Efter jul

vennerne svigter mig, de kærer sig ikke om mine symptomer, lige så lidt mit hjerte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar