18. maj 2011

kanin

Hey hæhæ yeah det regner og jeg sidder og skriver små afrundede prosastykker om min barndom :D :D :D Snart skal jeg ned og købe ind til et festmåltid fordi det har jeg lovet min kæreste i premie for at han har sådan en flot røv. her er et stykke om kaninen

Vi kalder mors nye mand for manden. Vi har givet ham en bestemt form og et køn, vi vil ikke give ham mere. Vi ligger klar med smågrene uden for hoveddøren, når manden træder ud pisker vi hans skinneben. Vi er djævlebørn, siger mor. Vi tager vare på svalernes unger. Vi står vagt under redderne i laden. Vi bliver ulykkelige da mor fortæller os, at vores tilstedeværelse har forhindret svalerne i at komme med mad. Vi har misforstået naturen, det er en sorg. Kaninen bliver sindssyg og æder sine unger. Jeg forsøger at tale mor fra det, men hun fastholder at kaninen skal aflives. Det er med stor ophidselse, en kildren i underlivet, at jeg stikker en finger ind til den sindssyge kanin. Kom nu, bid den af. Kaninens røde øje. Om natten prøver jeg at udfærdige en liste over dem, der virkelig fortjener at dø, dem, gud retfærdigvis kan tage af, jeg kan ikke komme på nogen, det gør mig bange for jeg ved at gud tager.

4 kommentarer:

  1. Jeg havde også en kanin da jeg var lille og den blev så gammel at det var helt vildt. Den blev 10 år gammel tror jeg... jeg fik den da jeg gik i fritteren og havde den til jeg var 15. Til sidst måtte vi aflive den fordi den måde var blind og havde meget dårlig hygiene. Mange år senere begyndte jeg at få mareridt om kaninen. Jeg havde så dårlig samvittighed over ikke at have være mere hos den, og over at den var alene ude i det bur, og nogle gange glemte jeg at give den mad, og så sagde min far " jeg var ude ved Hugo og giv den mad, du kunne godt ta at gå derud og kæle lidt med ham, så bliver han så glad" Engang var der en psykolog der prøvede at hypnotiserer mig, og det eneste jeg kunne tænke på var den kanin...

    SvarSlet
  2. Aj, jeg glæder mig bare sindsygt meget til at din bog kommer Olivia. Har allerede snakket med nogle af mine kolleger om at den må vi bestemt købe! Hvornår er det at den er sat til at blive udgivet?

    Luff Anders

    SvarSlet
  3. Det er en rigtig fin tekst.

    SvarSlet
  4. Du er stadig den mest talentfulde af alle de utroligt talentfulde - hver indenfor sit gebet - mennesker, jeg kender.

    SvarSlet